יום שישי, 16 במאי 2008

מה רוצים שהאו"ם יהיה יותר צדיק מיולי תמיר ?

ישראל הביאה זאת על עצמה -אי תשומת הלב לטרמינולוגיה מחסלת את זכותינו על הארץ, הערבים מתוחכמים, הקרב הוא תודעתי - זהות הארץ תקבע את הזכות עליה. תקרא הארץ ארץ ישראל הרי היא שלנו תקרא הארץ "פלסטין" הרי אנו כובשים בה - ...ערוץ 7 הפסיקו את השימוש בהמילה פלסטינים, תבינו, אם יש פלסתינים אזי יש איפה שהוא גם פלסטין, ופלסטין היא המקום ארץ ישראל,כל פעם שאתם משתמשים במילה השיקרית הזאת, שהיא תעמולה פסיכולוגית של האוייב, אתם תוקעיםאת הסכין עמוק יותר בארץ ישראל.
דוברת האו"ם אמרה בתדרוך לכתבים כי מזכ"ל האו"ם שוחח עם אבו מאזן לרגל ה'נכבה'. בדיקה שנערכה באו"ם העלתה שמעולם לא נעשה שימוש במילה במוסדותיו. ישראל דרשה להוציא את המושג מהלקסיקון (יצחק בן-חורין, וושינגטון פורסם: 16.05.08, 05:10 )

המונח "נכבה" גרם לסערה באו"ם. ישראל דרשה הלילה (שישי) מהאו"ם להוציא מהלקסיקון שלו את המושג 'נכבה' לאחר שדוברת האו"ם השתמשה בו, ככל הנראה בטעות, בתדרוך לכתבים שערכה אמש. דוברת האו"ם סיפרה לכתבים בתדרוך היומי כי מזכ"ל האו"ם באן קי-מון "טילפן היום לנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס לרגל הציון הפלסטיני של ה'נכבה', להדגיש את תמיכתו בעם הפלסטיני". כתב ישראלי שנכח בתדרוך גרם לדוברת מבוכה כששאל אותה אם באן טילפן גם לראש הממשלה אהוד אולמרט לברך אותו לרגל יום העצמאות ה-60 לישראל. הדוברת הבהירה שבאן שוחח עם אולמרט לפני שבוע. גם מזכ"ל האו"ם הופתע מסערה שנגרמה מההתבטאות: הוא חשב שהוא מביע הזדהות עם הסבל הפלסטיני, אך לא ידע שהוא משתמש במונח שאינו מקובל על ישראל ומשמש לתעמולה נגדה.מודעה

כעת ישראל דורשת מהאו"ם לפרסם הודעה פומבית לתיקון הטעות שנעשתה ולהוציא את המילה מהלקסיקון של האו"ם. על פי ההערכה, מישהו שתל את המילה בפי הדוברת מבלי שהבינה את משמעותה. באו"ם נעשתה בדיקה והתברר שמעולם לא נעשה שימוש במילה נכבה במוסדות האו"ם. מזכ"ל האו"ם באן גילה מאז כניסתו לתפקידו אהדה לישראל, למרות שלאחרונה מופעל עליו לחץ ערבי והוא מנסה להפגין איזון. דרישת ישראל מהאו"ם עולה בקנה אחד עם דבריה של שרת החוץ ציפי לבני, שאמרה אתמול בוועידת הנשיא בירושלים כי "הפלסטינים יוכלו לחגוג יום עצמאות אם באותו יום תימחק המלה 'נכבה' מהלקסיקון שלהם".

אין תגובות: