יום שבת, 17 במאי 2008

חוקי נירנברג היו חוקים חוקיים / צפריר רונן


במקור נכתב ביום רביעי, ב שבט תשס"ה 12/01/2005


חוקי נירנברג שחוקקו הנאצים היו חוקים חוקיים לחלוטין, משמעותם העמוקה הייתה שלילת היכולת מהיהודים להתגונן מפני האנטישמיות באמצעים משפטיים . כך הוא החוק שעיצב משרד המשפטים בראשות פליט השואה השר טומי לפיד, שלילת זכותם להגנה משפטית של אזרחי ישראל תושבי גוש קטיף.
הגענו כמעט לנקודת האל חזור, כמעט ואבדו המעצורים האחרונים, ישראל היום הינה ערב דיקטטורה שמגובה כמו בגרמניה הנאצית ע"י מערכות החקיקה האכיפה והמשפט, כל בעל מצפון אנושי חייב לצאת כנגד משטר הדיכוי האנטי דמוקרטי כנגד הפקודה הבלתי חוקית להרוס ולעקור ולהגלות נגד רצונן קהילות שלמות של חלוצים שעמדו בגבורה בקו הראשון של המערכה נגד האיסלמופשיזם.
הרבה מעבר לתכנית השולל וההונאה מוביל דיקטטור מטורף חסר מעצורים את המדינה כולה ואת צה"ל למקום שממנו יהיה קשה לחזור. התקופה היום מחזירה אותנו אחורה בזמן אל המדרון החלקלק שבו הידרדרה גרמניה מדמוקרטיה לדיקטטורה. המשמעות העמוקה של חוקי נירנברג הייתה שלילת הזכות מהיהודים להגנה משפטית מפני האנטישמיות. החוקים היו חוקיים לחלוטין,חוקים של מדינה ריבונית שבחרה את היטלר באופן דמוקרטי. הפיכת גרמניה לדיקטטורה רצחנית החל אחרי שרפת הרייכסטאג על ידי הנאצים עצמם כפרובוקציה מתוכננת להפליא, במעשה ההצתה הואשמו הקומוניסטים הגרמנים. היטלר שתכנן את המזימה בקפדנות פנה לרייכסטאג וביקש לאשר את "חוק העברת הסמכויות", החוק אושר ברוב דמוקרטי, היטלר קיבל "זמנית" את סמכויות הריכסטאג על מנת "לעשות סדר".. משם הדרך הייתה קצרה לחקיקת חוקי נירנברג.
המהות העמוקה של חוקי נירנברג הייתה שנשללה מהיהודים כל יכולת להתגונן מפני האנטישמיות באמצעים משפטיים. כך עושים היום לאזרחים יהודיים מסומנים שיושבים בגוש קטיף מחוקקים חוק מיוחד שתפקידו להפוך לחוקי את גירושם בכוח הזרוע באמצעות צבא משטרה, בולדוזרים,כלבים, הרס בתיהם ורכושם, חוק "פינוי פיצוי" הינו "חוק" שאינו מאפשר להם כל הגנה משפטית כפי שניתנת לאזרחים שריד, לפורז, לברק לצבן ואף לכל בדוואי בנגב המקבל צו הריסה של ביתו הבלתי חוקי שנבנה על אדמות מדינה . אם הם יתנגדו , מצפים להם מחנות ריכוז שנקראים בשם המכובס " מתקני כליאה המוניים", ולמי שיסרב מצפות שלוש שנות מאסר ואולי יותר, שלוש שנות מאסר לנשים הרות, לילדים, לאבות, לסבים, למשפחות שלמות של חלוצים ואנשי מופת אמיצים.
נחזור לגרמניה, מדוע נשפטו ראשי הרייך דווקא בעיר נירנברג ? בהליך שנקרא לימים "משפטי נירנברג" הלא הם מילאו אחרי חוק ופקודות, הם לא "סרבו פקודה", הייתכן שבעלות הברית שפטו אחרי המלחמה אנשים וחיילים שבסך הכל מילאו אחר חוקים ופקודות ? התשובה היא כן , מפני שהחוקים היו כאלו שכל חייל או אזרח גרמני בן אנוש היה חייב לסרב לבצעם ? האם היו אז סרבנים לחוקים אלו?, היו, מעטים, אך הם נכלאו באשמה של סרבנות במחנות ריכוז, נשמע מוכר ? מי מהסרבנים הגרמנים ההם שסירב לכוף את ראשו לחוקים ש"דגל שחור מתנוסס מעליהם" ושנשאר בחיים אחרי המלחמה זכה להיות חסיד אומות עולם ביד ושם בירושלים ועץ ניטע על שמו ביער חסידי אומות עולם.
ראיתי לאחרונה בטלוויזיה כתבה המתארת את צבא ההגנה לישראל, הולך בעיניים עצומות לרווחה אחרי דיקטטור מטורף, כי "חייבים לציית לפקודה".. התקשורת כבר מציגה כיצד יחידות מיוחדות מתאמנות על מודל במתקני כליאה המוניים מיוחדים ליהודים מגוש קטיף ( מחנות ריכוז אמרנו ?), בכתבה נראים ונשמעים מפקדים המתנהגים כרובוטים מטומטמים. הכתבת בטלוויזיה אף לא מצמצה, אף אחד לא נשאל מה היה קורה אילו בכתבה היו מראים שצה"ל מתאמן על פינויו המתוכנן של טייבה או אום אל פחם, כולל אימון פינוי אלים, והדמיה של מתקני כליאה המוניים לערבים ? לא קשה לנחש שכל חבורת תומכי חוקי נירנברג החדשים "האוסלואידים" היו מייד מגלגלים עיניים... בג"ץ היה מתערב, ארגוני זכויות האדם היו פונים לבית המשפט הבינלאומי בהאג, אמנסטי, מי לא.. אבל פה... התקשורת, כלב השמירה של הדמוקרטיה, כנראה נותרה רק כלב.
משטרו של שרון אינו חוקי יותר, כל משטר פרלמנטרי בנוי על כללי משחק ואבני יסוד, פגעת באחד מהם הרסת את כל מבנה השלטון, שרון פגע לא באחת מאבני היסוד של הדמוקרטיה הישראלית אלא בשלוש מהן:
פגיעה ראשונה בשלטון החוק היא גניבת דעת הבוחר, בגידתו במנדט הבוחר שיכל להצביע אחרי הכל עבור מצנע היא חמורה מאין כמוה, שינה ראש הממשלה את דעתו שעליה הלך לבחירות ושבגללה ניצח ש"דין נצרים כדין תל אביב" ? יתכבד ללכת לבחירות מחדש ומייד וינסה להיבחר מחדש על בסיס מצעו של מצנע.
פגיעה שניה בשלטון החוק הייתה אי קבלת משאל הליכוד הדמוקרטי והרס הדמוקרטיה המפלגתית בישראל, השמאל המקורנף אומר " זה משאל פנימי שאינו מחייב".. אז כדאי להזכיר לשמאל, גם פריימריס הינם "משאל פנימי", כך גבר רבין על פרס, וברק, ואחרים, תארו לכם מצב ששרון מפסיד ב"משאל מפלגתי פנימי" בהתמודדות פנימית בליכוד לראשות הממשלה, מתעלם מהתוצאות ולא מפנה את מקומו ליריבו שניצח אותו, אפילו באוקראינה רק על חשד של שחיתות וזיוף יצאו ההמונים לרחובות.. ופה... בג"ץ מחריש, אבירי הדמוקרטיה ממלאים פיהם מים, ששש.. "אסור להפריע עכשיו לאריק להרוס את גוש קטיף ולדפוק את המתנחלים שנואי נפשנו", לא קם צדיק אחד בשמאל שיתריע, ומייד עדר השמאל יוצא בקמפיין "הרוב קובע".. בלווי ציקצ'וק שפתיים של הכתבלבים תוך התעלמות מהרוב של משאל הליכוד ומהבסיס של השיטה הפרלמנטרית הנהוגה בישראל. ההתעלמות של שרון מהכרעת רוב מפלגתו היא חמורה מפני שבכך הוא ריסק את הדמוקרטיה בישראל, שבנויה קדם כל על הדמוקרטיה המפלגתית, מי ילך שוב למשאל מפלגתי בליכוד ? מי ישקיע משאבים זמן וכסף במשחק הדמוקרטי ? המתיישבים השקיעו דם יזע ודמעות אין סוף במאמץ דמוקרטי אדיר וראוי לציון במאבק על נפשו של הבוחר, נגד ממסד מפלגתי אדיר כוח, במשחק הדמוקרטי הם ניצחו ובגדול, אך היום אם יהיה שוב משאל מי יאמין בו יותר ? רצח שלטון החוק יצא מידו של אריק שרון, אחרי מהלך זה של התעלמות מהכרעת הבוחר הוא איבד את הלגיטימיות לשלטונו.
בשיטה הפרלמנטרית המפלגות הן הקובעות את הרשימה לכנסת, את מדיניות המפלגה לעתיד מה שקרוי "מצע המפלגה" ואת זהות ראש הממשלה, מי שמתעלם ממה שנוח לו ללא כיבוד ההליך הדמוקרטי שלא ילין על אחרים שקוראים לא לציית לפקודות בלתי חוקיות בעליל, אי החוקיות מתחילה באי חוקיות דרכי פעולת השלטון. גניבת דעת בוחרי המפלגה היא שורש אי חוקיות השלטון.
פגיעה שלישית בשלטון החוק הייתה פגיעה נוראה וגסה בשיטת הממשל, יצירת רוב מלאכותי בממשלה ע"י פיטורי השרים ליברמן ואלון, ממתי מפטרים שר על דעותיו ? אפשר לפטר שר אם הוא פועל בניגוד להחלטות ממשלה אחרי שהתקבלו, אבל לפטר שרים רק בגלל שדעתם שונה לפני ההצבעה על ההחלטה בכדי לקבל רוב מלאכותי בהצבעה בממשלה ? אז למה בכלל צריך שרים ? מי בכלל צריך ממשלה ? מתי שנוח מפטרים שרים ומקבלים את ההחלטה הנכונה. כאשר בג"ץ מצטרף לבגידה במשטר בפרלמנטרי של ישראל לא נותר לעם אלא לצאת לרחובות, כמו באוקראינה.
תארו לכם את פיטורי שרים לפיד ופורז על רקע החלטה דומה על גירוש ועקירת הכפר אום אל פחם ? ללא הסבר, סתם, גירוש כפר ערבי והרס בתיו בבולדוזרים, הוצאת קברים, הריסת מסגדים, למה ? כי ראש הממשלה החליט בוקר אחד בראיון לעיתון "הארץ" כי בא לו .. מה לדעתכם בג"ץ היה כבר אומר ? לא טעיתם, העתירה הראשונה של כבר הייתה עוצרת
אף את המחשבה על המשך ההליך המטורף, אך פה מדובר על אנשים ללא זכויות אזרח, הם נקראים "מתנחלים"... דמם מותר .
מול התקרנפות מערכת החוק, שהגישה לכנסת מהדורה חדשה של חוקי נירנברג וחסימת כללי המשחק הדמוקרטיים, נותר רק לפתוח במערכת של אי ציות אזרחי לפקודות הבלתי חוקיות של שלטון בלתי חוקי.
משטרו של שרון אינו לגיטימי יותר, רק אי ציות מסיבי של מאות אלפים יחזיר את המדינה לדמוקרטיה הפרלמנטרית ולמשטר שפוי. כמו במהפכות הקטיפה של מזרח אירופה, ברגע שהחיילים סרבו לירות במפגינים, וכאשר המפגינים שמו פרחים בקני הרובים של החיילים הבין השלטון הדיקטטורי שעליו ללכת.
לאחר שהוכשל המשטר הדמוקרטי המפלגתי והפנים מפלגתי בידי דיקטטור מטורף, רק אי ציות המוני לפקודות בלתי חוקיות של גירוש, נישול, מאסר, עקירה של אלפי נשים גברים זקנים וטף, יציל את מדינת ישראל מגלישה המדרון החלקלק שמוביל לדיקטטורה.

אין תגובות: